Košarica

 

vaša košarica je prazna (0)

0,00 €

 
 

Brezplačno svetovanje

080 80 12

 
 
 

Vse za vaše zdravje!

 
 
 

Iskalnik

 
 
 

Facebook

 
 
 

Pomoč

BREZPLAČNO SVETOVANJE

in pomoč pri nakupu na

080 80 12

info@hisa-zdravja.si

 
 
 

Aktualno

 
 
 
 

Boniteta odličnosti

Boniteta odličnosti
 
 
 

Adrenalna utrujenost, menopavza in ščitnica

Adrenalna utrujenost, menopavza in ščitnica

18.10.2016

 

Nadledvične (adrenalne) žleze se nahajajo nad našimi ledvicami. Proizvajajo tako moške kot ženske spolne hormone. V menopavzi naj bi nadledvični žlezi proizvajali zadostno količino estrogenov, progesterona in ostalih hormonov potrebnih za ravnovesje in v količinah, da se izognemo pogostim simptomom menopavze, ki nastajajo zaradi pomanjkanja omenjenih hormonov.

Zakaj je danes toliko problemov v menopavzi, ki jih naše babice niso imele?

Problem je adrenalna utrujenost in sindrom izgorelosti, stanje izčrpanih nadledvičnih žlez, ki niso zmožne proizvajati optimalne količine hormonov. Stanje kjer se nadledvične žleze  pri ženskah ne odzivajo na povečano potrebo spolnih hormonov, ki je potrebna zaradi pešanja delovanja jajčnikov, ki ne proizvajajo več zadostne količine spolnih hormonov.

Na kratko, vzrok oslabljenega delovanja nadledvičnih žlez je stres. Stres je lahko čustven (skrbi, preobremenjenost), fizični (pretirana vadba, maraton) ali pa prehranski (pomanjkanje hranil, spuščanje obrokov, alergeni).  Vsi ti stresorji motijo tako delovanje nadledvičnih žlez kot tudi delovanje hipofize, ki nadzoruje hormonski sitem in signalizira žlezam kdaj in koliko hormonov naj proizvedejo. Nadledvične žleze proizvajajo preveč ali premalo določenih hormonov in zato prihaja do hormonskega neravnovesja. Vse je povezano tudi s ščitnico, ki je druga najpomembnejša žleza pri borbi z neprijetnimi simptomi menopavze in hormonskega neravnovesja.

Kako pride do adrenalne utrujenosti?

Nadledvične žleze so primarni blažilci stresa v telesu. Ti dve mali žlezi velikosti nožnega palca, ki sedita na naših ledvicah,  poleg spolnih hormonov proizvajata tudi hormone kot so norepinefrin, kortizol  in DHEA (dehydroepiandrosteron), ki nam pomagajo obvladati stresne situacije. Norepinefrin ,  bolj poznan kot adrenalin, nastaja, ko smo ogroženi in v strahu. Adrenalin pospeši bitje srca, pošlje kri v srce in mišice, možgani se osredotočijo in občutljivost na bolečine se zniža, pripravi nas na boj ali beg. Bitke modernega časa so večinoma dejanja, ki naše telo vzdržujejo v nenehnem pogonu, tudi kadar smo že izčrpani in bi potrebovali počitek, a ga telesu ne privoščimo in gremo dalje s stresnimi službami, ter si nalagamo še dodatne obremenitve. Predstavljajmo si da so ti adrenalinski pospeški prihranki na naši banki, ki nam pomagajo prebroditi  krizna obdobja. V kolikor se navadimo te naše prihranke prepogosto trošiti jih preprosto lahko zmanjka. Ravno to se zgodi z delovanjem naših nadledvičnih žlez, zmanjka rezerve, račun je prazen. Ko zaloge zares potrebujemo jih ni več.

Ob stresu se izloča tudi stresni hormon kortizol, katerega povišanje zviša naš apetit, zato želja po sladkem, ter nas ščiti pred alergijami in vnetji. Kortizol uravnava nivo energije našega telesa, ter nas ščiti v stresnih situacijah. Je koristen, ko se sprošča občasno. V kolikor je nivo kortizola previsok in je povišan daljše obdobje, se obrne proti nam in na s ne ščiti več, kar občutimo kot pomanjkanje energije, nabiranje maščob okrog trebuha, izgubo mišične in kostne mase, poškodbo ledvic, zadrževanje vode, povišan krvni sladkor, šibek imunski sitem s pogostimo infekcijami in prehladi. Povezan je s ščitnico na način, da kadar se kortizol poviša, se delovanje ščitnice zniža, posledično ni porabe kalorij ampak se pričnejo shranjevati in nalagati za krizne čase, zato ne moremo shujšati.

DHEA je hormon, ki nastaja tako v nadledvičnih žlezah kot v jajčnikih. Pomaga nam uravnavati kortizol, predvsem njegov vpliv na imunski sistem, kar nas lahko zaščiti pred izbruhom bolezni. Kortizol in DHEA sta premo sorazmerna. Kadar se eden poviša se drugi zniža. DHEA ščiti tudi našo kostno maso, uravnava nivo slabega LDL holesterola, ostri um in poskrbi za kvaliteten spanec. Premalo tega hormona vodi tudi v nizek libido.

Kadar je intenzivnost in pogostnost stresa v vašem življenjskem slogu prevelika, se nadledvične žleze izčrpajo. Bančni račun žlez je prazen. To pomeni, da ste bolj dovzetni za utrujenost in simptome hormonskega neravnovesja. Ženske z izrazito adrenalno izčrpanostjo in izgorelostjo, pogosto trpijo zaradi prezgodnje menopavze, občutijo neugodja menopavze, ter imajo probleme s ščitnico.

Izčrpanost nadledvičnih  žlez občutimo kot, nihanje razpoloženja, motnje spanja, razdraženost, depresija, pogosti prehladi in infekcije, nabiranje kilogramov. Znaki, da smo že predolgo časa pod stresom in skrajni čas za spremembo.

Velikokrat pa so to znaki, ki niso tako moteči in se navadimo živeti s tem, ter tako nadaljujemo s stresnim življenjskim slogom. Dokler ne pridemo v skrajnjo fazo izgorelosti ali bolezni se ne ustavimo.

Začnimo poslušati svoje telo

Naše nadledvične žleze nam pošiljajo sporočila v obliki signalov  kot so razdraženost, jutranja utrujenost, pomanjkanje energije že zjutraj ko vstajamo,  velika želja po sladkem (rogljički, pekovski izdelki in kava nas držijo pokonci), pešanje spomina, nezmožnost koncentracije, glavoboli. Utrujeni smo pa ne moremo zaspati, se pogosto zbujamo, nimamo želje po spolnosti. Skrajni čas za spremembo.

Kako si lahko pomagamo na naraven celostni način:

  • Osredotočimo se na pozitivne ljubeče misli in delajmo to kar nas veseli in izpolnjuje.
  • Nahranimo svoje telo s pravo nepredelano naravno hrano, fitohranili in proteini.
  • Izločimo odvečni tudi zdravi sladkor, rafiniran škrob, kofein in industrijsko predelano hrano.
  • Izogibajmo se postom in restriktivnim dietam, ki  še dodatno oslabijo nadledvične žleze in imunski sistem.
  • Lahko dodamo multivitamine in multiminerale, ter veliko vitamina C.
  • Naspimo se. Najbolj regenerativno za nadledvične žleze je spanje pred polnočjo.
  • Redno se gibajmo. Intenzivne kardio vadbe, zamenjajmo za sprehod, jogo in pilates.
  • Organizirajmo se, postavimo prioritete, ter tako zmanjšajmo stres.
  • Pomagajmo si z naravnimi pripravki, ki podpirajo delovanje nadledvične žleze kot so:

    -  Sladki koren, kadar imamo izrazito premalo kortizola in nizek pritisk
    -  Rožni koren, ki  modulira hormon kortizol, kadar se ne moremo izogniti stresu
    -  Sibirski ženšen, ki je prekurzor hormonov DHEA in kortizola, za stimulacijo in energijo.

    -  Divji jam z izvlečkom diosgenina, aktivno komponento, ki ima več učinkov in vpliva na naravno biokemično pot lipidov v sodelovanju z encimi. Sproži nastanek pregnenolona, ki se sintetizira iz holesterola in deluje kot prekurzor oziroma pred hormon za tvorbo vseh hormonov v skorji nadledvične žleze, ki so znani kot steroidni ali spolni hormoni: DHEA, progesteron, estrogen, testosteron. V biokemičnem procesu sodelujejo tudi glukokortikoidi, ki regulirajo nivo krvnega sladkorja, in mineralokortikoidi, ki uravnavajo nivo mineralov in vitamina D. Pripravki iz divjega jama na naraven način uravnavajo tvorbo adrenalnih steroidnih hormonov v količinah, ki jih telo potrebuje za normalno delovanje.

Pripravila: Simone Godina  CHHC, NFD, IACH, AADP, CGP

Certificirani integrativni zdravstveni trener za hormonsko ravnovesje, problematično kožo in avtoimunski spekter, farmacevtka, nutricionistka funkcionalne diagnostike, gluten terapevtka

www.simonegodina.com

info@simonegodina.com

 
 
 

Proizvajalci

stay up clips  manhattan

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.