Košarica

 

vaša košarica je prazna (0)

0,00 €

 
 

Brezplačno svetovanje

080 80 12

 
 
 

Vse za vaše zdravje!

 
 
 

Iskalnik

 
 
 

Facebook

 
 
 

Pomoč

BREZPLAČNO SVETOVANJE

in pomoč pri nakupu na

080 80 12

info@hisa-zdravja.si

 
 
 

Aktualno

 
 
 
 

Boniteta odličnosti

Boniteta odličnosti
 
 
 

Je kriva spomladanska utrujenost?

Je kriva spomladanska utrujenost?

21.03.2017

 

Se počutiš nemirno, neučakano  in razdražljivo? Ali pa te dajejo težave s koncentracijo, brezvoljnost in pomanjkanje življenjske energije? Vzroki so seveda lahko različni, zelo verjetno pa je, da gre za odziv telesa na sezonske in hormonske spremembe, poznane tudi kot spomladanska utrujenost ali pa sezonska depresivna motnja.

Pa poglejmo kaj se skriva v ozadju sezonskih sprememb. V zimskem času se naš organizem zaščiti pred nižjimi temperaturami in pomanjkanjem sončnih žarkov s presnovnimi in hormonskimi spremembami. To pomeni, da naša telesna temperatura pade, krvni tlak naraste, poveča se izločanje hormona spanja, melatonina, ki poskrbi za večjo stopnjo zaspanosti in zmanjša se tvorba serotonina, hormona sreče. Ko pa vreme spomladi postaja vse toplejše, se zgodi ravno obratno in hormon sreče začne dominirati.

Verjetno vas je zgornji opis zmedel in se sprašujete, zakaj pa potem ravno spomladi, s prebujanjem narave, sončnih žarkov in naraščanjem ravni serotonina (hormona sreče) pride do izčrpanosti in brezvoljnosti, ko pa bi bilo logično ravno nasprotno. Težava, ki se pri tem pojavi je prehod med obema stanjema, ki od telesa zahteva ogromno energije. Vmesni rezultat pri poskusu telesa, da se prilagodi na vse te spremembe je hormonsko neravnovesje, stres v telesu, obremenitev nadledvičnih žlez (ki izločajo stresni hormon kortizol) in posledično najrazličnejše oblike fizične ter psihične izčrpanosti.

Sezonska sprememba v organizmu povzroči težnjo k vzpostavitvi novega ravnotežnega stanja, kar za telo predstavlja velik stres. Ključ do regulacije takega stanja je podpora telesa na več ravneh: s primerno prehrano, pitjem zadostnih količin vode, aktivnostjo v naravi, izpostavljanjem sončnim žarkom (to je namreč zelo dober način spodbujanja tvorbe serotonina) in s vključevanjem umirjajočih tehnik kot so joga ter meditacija. Zavedati se moramo, da potrebuje naše telo v »prehodnem stanju« veliko spodbude, zato moramo biti do njega prijazni kolikor se le da.

Simptomi spomladanske utrujenosti so konstantna utrujenost, težave s koncentracijo, neobnovljiv spanec ali nespečnost, motnje zaznavanja, utrujenost, anksioznost oz. utesnjenost, oslabljena prebava in presnova, spremembe apetita, šibak imunski sistem, počasni refleksi, težave pri sprejemanju odločitev, pomanjkanje motivacije in hormonske spremembe.  

Ključna strategija pri takem stanju je zmanjšanje stopnje stresa, izboljšanje kakovosti spanca, povečanje ravni energije in čustvene ter hormonske stabilnosti. In kako to doseči?

  1. Popijte zadostno količino vode (najmanj 1,5 litra dnevno), saj predstavlja najlažji ukrep za okrepitev presnove in izločanje toksinov iz telesa. Nasprotno pa dehidracija samo še okrepi utrujenost kot tudi glavobole.
  2. Pojejte majhne količine čim bolj svežih in hranilno bogatih obrokov: osnova naj bodo zelenjava, jagodičevje, pusto meso, ribe, stročnice in semena.
  3. Poskrbite za ravnovesje B vitaminov, ki imajo zelo pomemben vpliv na ravnovesje hormonov, delovanje živčnega sistema, razstrupljanje in imunski sistem. Še posebej se pri mentalnih težavah, depresiji, razdražljivosti, pozabljivosti in nespečnosti priporoča vitamin B12, v obliki metilkobalamina, ki predstavlja telesu lastno, torej fiziološko obliko vitamina.
  4. Neprecenljivo zelišče za regulacijo stresa je sibirski ginseng oz. strokovno Eleutherococcus senticosus.  Sodi med adaptogena zelišča zaradi visoke vsebnosti posebni kemijskih snovi, imenovanih elevterozidi, ki zelo dobro prilagodijo odziv telesa na fizične in psihične stresne dejavnike. Stimulira delovanje živčnega sistema, izboljša kakovost spanca, psiho-fizično zmogljivost, koncentracijo in znižuje raven glavnega stresnega hormona kortizola.
  5. Poskrbite za zadostno količino kisika v celicah, ki je ključen za pridobivanje celične energije v boju proti utrujenosti: priporočam vsaj 10 globokih, počasnih vdihov, 3-krat na dan.
  6. Pospešite svoj krvni in limfni obtok s hladnimi prhami (ali z izmeničnim hladno-toplim tokom vode). Ima neverjeten obnovitveni učinek, ki ga meditacija, joga in aktivnost v naravi le še okrepijo.

 Sendi Lešnjak, mag. inž. prehrane, certificirana bioresonančna terapevtka

 
 
 

Proizvajalci

stay up clips  manhattan

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.